فروش ویژه اسلایسر هندوانه

هم اکنون این محصول با 65 درصد تخفیف عرضه شده است

فقط 10000 تومان 

خرید اینترنتی

»

از مزاح‌ تا اعتراض‌ در جشن خانه سینما

اهدای تندیس های جشن خانه سینما توسط هنرمندان مختلف به برگزیدگان و در مکان های متفاوت و ضبط تصویری آن،حال و هوای متفاوتی را به جشن امسال داد و باعث شد، بی حاشیه سینمایی ها امسال روز سینما را جشن بگیرند.

خبرگزاری ایسنا: اهدای تندیس های جشن خانه سینما توسط هنرمندان مختلف به برگزیدگان و در مکان های متفاوت و ضبط تصویری آن،حال و هوای متفاوتی را به جشن امسال داد و باعث شد، بی حاشیه سینمایی ها امسال روز سینما را جشن بگیرند.

در ابتدای مراسم شانزدهمین جشن سینمای ایران که به همت خانه سینما عصر 21 شهریور ماه در برج میلاد برگزار می شد ، محمد مهدی عسگرپور ، بازگشتن روز ملی سینما به تقویم را تبریک گفت و درباره شکل متفاوت برگزاری جشن شانزدهم گفت: ابتدا قرار نبود که جشن شانزدهم به شکل نمایش فیلم از اهدای جوایز برگزار شود اما در نهایت به این مسیر آمدیم و آنچه روی پرده می بینید حاصل نگاه خلاقانه مازیار میری به این موضوع بود.

وی ادامه داد: مسیر ساخت این فیلم کلا یک دوره سه یا چهار روزه را طی کرد و در این مدت تعدادی از فیلمسازان برجسته از جمله فیلمسازان برجسته فیلم کوتاه به کمک ما آمدند و در نهایت فیلمی از اهدای جوایز به مدت دو ساعت آماده شد.

مدیرعامل خانه سینما سپس به شوخی درباره این فیلم گفت: بعضی از دوستان از این فیلم خیلی استقبال کردند و می گفتند که شاید سایر جشنواره ها هم بخواهند از این روش برای تقدیر از فیلمسازان استفاده کنند، چون ممیزی اش راحت است و دیگر با گفتن یک جمله روی سن همه یک سال درگیر نمی شوند.

عسگرپور سپس به طور ویژه از امیرحسین علم الهدی ، سازمان سینمایی و مسئولان برگزاری جشن شانزدهم خانه سینما تشکر کرد.

در ادامه فیلم ساخته شده از اهدای جوایز شانزدهمین جشن سینمای ایران با سخنرانی محمد بزرگ نیا (دبیر جشن)، نمایش داده شد که در آن، بعضی از سینماگران جایزه برگزیدگان را در خانه،  محل کار  و یا مکان های دیگر به آنها اهدا می کردند.

مزاح درباره فیلم های دیده نشده امیر یوسفی

در بخش بهترین تیزر فیلم و همچنین بهترین عکس فیلم، محسن امیریوسفی به همراه سروش صحت جوایز را اهدا کردند.

در این بخش سروش صحت از امیر یوسفی پرسید آیا تاکنون تندیس خانه سینما را دریافت کرده است؟ و بعد هم خودش بلافاصله خندید و گفت:«اصلا کسی تا به حال فیلم هایت را دیده  است!. یوسفی هم خندید و گفت پیشنهاد می کنم سر راه یک سری منزل آقای وزیر برویم و یک تندیس خانه سینما به ایشان بدهیم.»

در بخش بهترین آنونس فیلم، سیف الله صمدیان و پریوش نظریه به پشت صحنه مجموعه «خندوانه» رفتند و به همراه علیرضا خمسه که مهمان برنامه بود ، تندیس خانه سینما را به رامبد جوان برای آنونس فیلم «خسته نباشید» دادند.

در بخش ها بهترین پوستر و عنوان بندی فیلم، مهران احمدی به همراه ابراهیم حقیقی جوایز را اهدا کردند ، این دو جایزه بخش عنوان بندی فیلم را در کلاس زبان به برگزیده این بخش دادند.

تندیس بهترین مدیر تولید جشن سینمای ایران به علی قائم مقامی برای فیلم سینمای «چ» رسید و او در حالی که شوکه شده بود ، این جایزه را از احمدرضا درویش(کارگردان رستاخیز) دریافت کرد.

یکی از جالب ترین بخش های این فیلم به اهدای تندیس های بهترین فیلم اول و بهترین کارگردانی اول اختصاص داشت که اهدای جوایزش به کمال تبریزی و هومن سیدی سپرده شده بود.

از آنجا که قرار بود این جوایز به تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم «خسته نباشید» برسد  و به دلیل اینکه میرکریمی در تورنتو به سر می برد ، تندیس ها به محسن قرایی سپرده است.

در این بخش کمال تبریزی و هومن سیدی ابتدا تندیس رضا میرکریمی را به قرایی دادند و سپس به مزاح از او برای اینکه در آخرین لحظات نظر هیات داوران تغییر کرده و جایزه کارگردانی اول را به یک جوان دیگر داده اند ، عذرخواهی کردند و قرایی نیز کاملا این موضوع را باور کرد.

اما پس از آن کمال تبریزی و هومن سیدی به شیوه جالبی جایزه محسن قرایی را به وی اهدا کردند که او را سوپرایز کردند.

جایزه بخش های جلوه های بصری و همچنین بهترین جلوه های ویژه توسط هوشنگ گلمکانی و حسن پورشیرازی اهدا شد.

عبدالله اسکندری که خود نامزد دریافت جایزه بهترین چهره پردازی بود،  جایزه این بخش را به عباس صالحی برای چهره پردازی «روزهای زندگی » اهدا کرد.

صالحی ابتدا فکر می کرد که حضور عبدالله اسکندری به عنوان یکی از پیشکسوتان طراحی چهره پردازی در منزل وی تنها به منظور تهیه یک مستند برای خانه سینما است و از این موضوع خوشحال شده بود اما به هنگام دریافت جایزه اش شگفت زده شد و اشک ریخت.

همایون ارشادی و نظام الدین کیایی جایزه بهترین صدابردار را به عباس رستگارپور اهدا کردند که او نیز انتظار چنین جایزه ای را نداشت و گفت که تنها فکر می کردم که قرار است یک مستند برای خانه سینما تهیه شود و با اینکه مادرش در بیمارستان است تنها برای قراری که داشته اند به خانه آمده است.

در این بخش بازی های نظام الدین کیایی و همچنین پنهان کردن تندیس خانه سینما زیر کتش باعث خنده تماشاگران این فیلم شد.

جایزه بخش بهترین صداگذاری توسط نیوشا ضیغمی و محمود سماک باشی و در داخل استدیو صداگذاری به امیرحسین قاسمی اهدا شد که در حال صداگذاری فیلم «تابو» به کارگردانی خسرو معصومی بود.

حبیب رضایی جایزه بهترین نقش مکمل زن را به یکتا ناصر داد و برای این منظور طی یک اقدام جالب عروس و دامادی که آماده می شدن تا به مراسم عروسی خود بروند را به کمک طلبید و آن ها این جایزه را به یکتا ناصر اهدا کردند.

جایزه بهترین نقش مکمل مرد توسط هدایت هاشمی به حمیدرضا آذرنگ اهدا شد و او این جایزه را در سوپرمارکت و توسط فروشنده ی هم محلشان دریافت کرد و به شوخی گفت تا به حال هیچ کس جشن خانه سینما را در پیاده رو برگزار نکرده است.

جایزه بهترین طراحی لباس قرار بود توسط پروین صفری و امیرشهاب رضویان به ایرج رامین فر اهدا شود اما به دلیل اینکه وی در کانادا به سر می برد ، جایزه او را به یکی از کسبه لباس نوزاد فروشان خیابان بهار سپردن تا بعدا این جایزه را به این هنرمند بدهند.

جایزه بهترین طراحی صحنه و بهترین تدوین توسط امیر اثباتی و رامبد جوان به عباس بلوندی و حمید باشه آهنگر اهدا شد.

تندیس بهترین موسیقی متن را محمد سریر و نگار جواهریان در خانه ستار اورکی به وی اهدا کردند ،اورکی به درخواست نگار جواهریان و با پیانوی خانگی اش بخشی از تیتراژ پایانی «جدایی نادر از سیمین» را نواخت.

جایزه بهترین فیلمبرداری توسط مهناز افشار و محمود کلاری در زمین تنیس به علیرضا زرین دست اهدا شد.

مهتاب کرامتی و امین تارخ جایزه تندیس بهترین نقش زن را به هنگامه قاضیانی برای «روزهای زندگی» دادند.

به نظر می رسید، قاضیانی در ابتدا که جلوی دوربین رفته بود از شیوه اهدای جایزه خوشش نیامد و نتوانسته بود با آن ارتباط برقرار کند اما پس از آنکه امین تارخ و مهتاب کرامتی را دید، نظرش تغییر کرد.

جایزه بهترین نقش اول مرد را هم کاوه سجادی حسینی به همراه فرامرز قریبیان به میلاد کی مرام اهدا کردند و او از این جایزه سورپرایز شد، چرا که فکر می کرد قرار است خودش به همراه فرامرز قریبیان این جایزه را به فرد دیگری اهدا کند.

یکی از جالب ترین و جذاب ترین بخش های اهدای جوایز مربوط به اهدای دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی و همچنین تندیس بهترین فیلمنامه توسط رضا عطاران و فرهاد توحیدی که با طنازی های خاص عطاران همراه شده بود.

رضا عطاران و فرهاد توحیدی در یک اقدام جالب توجه با خود سطل آبی را همراه برده بودند و وقتی به دفتر کار علی مصفا رفتند، گفتند که یک نفر او را به چالش سطل آب یخ دعوت کرده است و مصفا که شخصیتی بسیار جدی دارد را به پشت بام بردند تا این کار را انجام دهند و فیلم بگیرند.

مصفا نیز که به نظر در رودربایستی مانده بود این چالش را پذیرفت و اجازه داد که فرهاد توحیدی سطل آب را روی سر او خالی کند اما توحیدی آب را کمی آن طرف تر ریخت و عطاران دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی را به علی مصفا داد.

در ادامه هم عطاران و توحیدی به دفتر اصغر فرهادی رفتند و صحنه های جالبی رقم زدند.

عطاران هنگامی که می خواست جایزه اصغر فرهادی را بدهد و زمانی که داشت با او دست می داد و عکس می انداخت گفت که در آینده کسی متوجه نمی شود که من به شما جایزه داده ام یا شما به من و پس از آن خاطره جایزه دادنش به زنده یاد رسول ملاقلی پور را تعریف کرد و گفت که حالا با درگذشت رسول ملاقلی پور کسی متوجه نمی شود که او این جایزه را به آن زنده یاد داده بود یا ملاقلی پور به وی این جایزه را داده است.

این خاطره با استقبال اصغر فرهادی روبرو شد و سپس از اینکه جایزه را از دست توحیدی و عطاران گرفت، ابراز خرسندی کرد و گفت: «از اینکه فرهاد و رضا اینجا هستند خیلی خوشحالم چون دوستشان دارم و جزو آدم های صاف و ساده سینمای ایران هستند.»

وی ادامه داد: « شاید عده ای در سال های اخیر من را به عنوان یک فیلمساز جشنواره ای شناخته باشند که البته منظورشان بیشتر جشنواره های خارجی است ولی من بیشترین جایزه هایم را از خانه سینما گرفته ام و جایزه جشن شانزدهم نیز برایم با ارزش است چون هم صنفی هایم برای اهدایش به من رای داده اند.

فرهادی همچنین گفت: در این وضعیت سینمای ایران که کمتر اتفاق هیجان انگیزی را می بینیم ، این جایزه برایم هیجان انگیز است.

اهدای جایزه بهترین کارگردانی نیز از جمله بخش های جالب توجه و جذاب این فیلم بود که توسط حمید فرخ نژاد و محمد بزرگ نیا اجرا شد.

در این بخش حمید فرخ نژاد وسط حیاط خانه سینما ایستاده بود و به محمد بزرگ نیا شدیدا اعتراض می کرد که چرا با این همه فیلم، نامش در بین کاندیداهای دریافت جایزه خانه سینما نیست.

فرخ نژاد همچنین با صدای بلند فرهاد توحیدی که رئیس هیات مدیره خانه سینما است را صدا کرد تا به حیاط این نهاد صنفی بیاید و تکلیفش را با دبیر جشن مشخص کند!

پس از حضور توحیدی، محمد علی باشه آهنگر که تازه از در خانه ی سینما وارد شده بود با دیدن این صحنه به سمت این جمع رفت و به عنوان همشهری فرخ نژاد  سعی کرد او را به صورت منطقی آرام کند. اما فرخ نژاد یادداشتی را از جیبش درآورد به طوری که به نظر می رسید عصبانی است گفت که به جای جایزه این یادداشت را به من داده اند که پس از قرائت آن معلوم شد متن لوح تقدیر باشه آهنگر روی این کاغذ نوشته شده است.

این بازی جذاب فرخ نژاد، باشه آهنگر را به شدت شوکه کرد و گفت که از آن موقع به این فکر می کرده که حمید فرخ نژاد قبلا از این اخلاق ها نداشت که برای نامزد نشدن با کسی دعوا کند. اجرای زیبای این بخش توسط فرخ نژاد با تشویق حاضران در سالن برج میلاد که به تماشای فیلم نشسته بودند،همراه شد.

آخرین جایزه و تندیس شانزدهمین جشن خانه سینما به جایزه بهترین فیلم اختصاص داشت که توسط محمد مهدی عسگرپور و غلامرضا موسوی به تهیه کننده فیلم «ملکه» اهدا شد.

از آنجا که سیدابوالقاسم حسینی به عنوان تهیه کننده این فیلم سینمایی دوسال قبل درگذشته بود ، عسگرپور و موسوی بر سر مزار وی در بهشت زهرا(س) حاضر شدند و پس از قرائت فاتحه این جایزه را به همسر زنده یاد حسینی اهدا کردند.

در پایان این فیلم دو ساعت و چند دقیقه ای که بخش هایی از آن خسته کننده و بخش های دیگر جذاب بود ، کلیپ «ای ایران» که سال ها قبل توسط تعدادی از بازیگران سینمای ایران اجرا شده بود ، پخش شد. 

از مزاح‌ تا اعتراض‌ در جشن خانه سینما

از مزاح‌ تا اعتراض‌ در جشن خانه سینما

از مزاح‌ تا اعتراض‌ در جشن خانه سینما

از مزاح‌ تا اعتراض‌ در جشن خانه سینما

از مزاح‌ تا اعتراض‌ در جشن خانه سینما

از مزاح‌ تا اعتراض‌ در جشن خانه سینما

از مزاح‌ تا اعتراض‌ در جشن خانه سینما

از مزاح‌ تا اعتراض‌ در جشن خانه سینما

از مزاح‌ تا اعتراض‌ در جشن خانه سینما

جدید ترین مطالب سایت